Köpvillkor
Nedanstående är de köpvillkor som gäller när du hos Eir Medic AB. Köpvillkoren innefattar priser; betalning; frakt & leverans; retur, ångerrätt och byten; reklamation samt tvistförfarande. I och med köp accepterar du våra köpvillkor med samtliga ingående delar.
Beställning
Vi ingår inte avtal med personer under 18. Försäljning till personer under 18 år sker endast med målsmans godkännande. Beställning får ej ske i annans namn utan dennes medgivande.
Priser
Alla priser som anges på eirmedic.se är inklusive 25% moms och frakt.
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel.
Betalning & personuppgifter
Du har 2 betalningsalternativ att välja mellan:
1. Betalkort & Faktura
Du betalar med VISA eller MasterCard. Betalningen sker genom swedbank pay som är ett av de största och mest kända kortbetalningsleverantörer i Sverige.
2. Swish
Du betalar direkt till Eir Medic AB på swishnr 1230429688
Leverans
Varor du beställer från Eir Medic AB skickas samma dag vid beställning på vardag innan kl 15.00. Alla beställningar skickas med PostNord. Vi ansvarar inte för dröjsmål som orsakats av transportören. Vi har inte insyn i deras verksamhet och har tyvärr heller ingen möjlighet att påverka enskilda försändelser.
Angivande av felaktiga adresser
Om felaktig adress anges som resulterar i att varorna inte kan levereras och skickas istället tillbaka till oss debiteras kunden en avgift på 200 kr. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för frakt, expeditionsavgift och hantering.
Ångerrätt, retur och byten
Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har du rätt att ångra ditt köp och returnera dina varor inom 14 dagar efter att du har mottagit varorna. Ångerköp inom 14 dagar gäller endast beställningar som skickas inom Sverige.
Vid retur och byten återbetalas inte avgifter som frakt & fakturaavgift
(för närvarande 100kr). Du står också för alla egna fraktavgifter, dvs när du skickar tillbaka till oss.
Om vi har skickat fel vara så står vi för alla omkostnader.
Krav på varors tillstånd vid retur eller byte
Vi har krav på varors tillstånd vid retur eller byten. Kraven syftar till att garantera minst samma säkerhet på att du som kund får en oanvänd vara som när du handlar i en fysisk butik.
För att retur eller byte ska godkännas ställs följande krav på en varas tillstånd:
Varan måste vara i sin helhet så som den skickades till dig. Alla de ingående delar måste vara med, inklusive förpackningar.
Varan får inte ha brukats och måste vara fri från smuts.
Behandling av returer och byten
Normalt behandlas returer och byten inom 10 dagar efter mottagande.
Återbetalning
Eventuell återbetalning sker inom normalt inom 14 dagar men maximalt inom 30 dagar, som är den maximala tiden enligt lag. Dessa dagar räknas från det datum då vi mottagit din retur. Om du häver ditt köp så sker återbetalning inom 30 dagar från att du har meddelat oss om att du vill häva ditt köp. Observera att förfallodatum för faktura och delbetalning gäller alltid.
Reklamation
Alla varor vi skickar ska vara felfria vid leveransen. Om en vara mot förmodan skulle visa sig vara defekt på något sätt ber vi dig kontakta oss på info@eirmedic.se. Alla reklamationer måste ske inom inom 14 dagar. En reklamation är inte automatiskt godkänd. För att reklamation ska godkännas gäller att varan är korrekt hanterad och omodifierad. Varan får inte vara väsentligt brukad eller nedsmutsad. Om reklamation godkänns så har vi enligt lag upp till tre gånger på oss att åtgärda de fel som finns. Om reklamation godkänns står vi för alla frakter. Om reklamation inte godkänns skickas varan tillbaka till dig.
Force majeure
Vi ansvarar inte för förseningar eller störningar av vår förmåga att fullgöra våra plikter i händelse av omständigheter som ligger bortom vår rimliga kontroll. Dessa omständigheter inkluderar, men är inte begränsade till: oroligheter, terroristattacker och krig; naturkatastrofer som t.ex. jordbävningar, vulkanutbrott och översvämningar; sjukdomsutbrott och pandemier;störningar hos tredje part som t.ex. fel i el-, tele- och dataförbindelser samt transporttjänster; strejker och arbetskonflikter hos underleverantörer; ändrade lagar och myndighetsbestämmelser kommande från relevanta regeringar; export- och importrestriktioner, blockader och karantäner. Kunden har inte rätt av häva köp av beställning under pågående transport eller kräva återbetalning eller kompensation enbart på grund av ovanstående omständigheter. Dessa omständigheter ska också utgöra grund som medför befrielse från krav på skadestånd och andra påföljder.
Tvistförfarande
Om tvist uppstår mellan oss och kund kommer vi uppmana lösning med hjälp av Allmänna Reklamationsnämnden. Vi kommer följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendation.